Klantendienstmedewerker

Enkele basisverantwoordelijkheden van een vertegenwoordiger van de klantenservice

Vertegenwoordigers van de klantenservice, serviceadviseurs of vertegenwoordigers van de klantenservice hebben allemaal contact met consumenten om vragen te behandelen, bestellingen te verwerken, informatie te verstrekken over de producten en diensten van een bedrijf, vragen te beantwoorden en antwoorden te geven over de diensten en producten van het bedrijf. Kwalificaties om een ​​medewerker van de klantenservice te worden, omvatten goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, uitstekende communicatieve, computer- en probleemoplossende vaardigheden en praktische kennis van het product of de aangeboden dienst.

De taak van een medewerker van de klantenservice is om rechtstreeks met klanten te communiceren alsof ze lid zijn van het bedrijf, vragen te beantwoorden over de producten of diensten die worden aangeboden, informatie te geven over de producten en / of diensten van een bedrijf, of antwoorden te geven over de diensten van het bedrijf. en / of producten. Vertegenwoordigers van de klantenservice communiceren ook met verkoopvertegenwoordigers en managers om hen een goed idee te geven van hoe ze kunnen helpen of problemen kunnen oplossen. Ze zijn verantwoordelijk voor het helpen van klanten op een niet-bedreigende, vriendelijke maar gezaghebbende manier. Verantwoordelijkheden worden normaal gesproken toegewezen op basis van de behoeften en het budget van een bedrijf.

Hoewel de meeste vertegenwoordigers van de klantenservice voor één bedrijf werken, zijn er ook enkele die voor kleinere bedrijven werken. Sommige vertegenwoordigers van de klantenservice werken bijvoorbeeld voor een callcenter dat deel uitmaakt van een groter bedrijf. Andere klantenservicemedewerkers werken voor bedrijven die klantenondersteuning bieden voor verschillende externe leveranciers. Anderen werken voor particuliere bedrijven die zich uitsluitend richten op hun klanttevredenheidsinitiatieven. In een kleine bedrijfsomgeving zullen de verantwoordelijkheden van een medewerker van de klantenservice verschillen van die van een werkgever die ondersteuning biedt aan externe leveranciers.

De taken van de medewerker van de klantenservice van elke medewerker kunnen variëren naargelang zijn ervaringsniveau en het soort werk dat hij uitvoert. Hier is een overzicht van enkele basistaken van een medewerker van de klantenservice.

* Bied hulp aan de beller. De eerste stap om een ​​klant te helpen, is de beller op zijn gemak te stellen, zodat het gesprek soepel verloopt. Een medewerker van de klantenservice moet naar vragen van klanten kunnen luisteren en deze informatie kunnen gebruiken om hem of haar te helpen bij het oplossen van problemen.

* Corrigeer fouten gemaakt door de klant.

Interim

Interessante links